ΟΤΑΝ ΣΚΟΤΩΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΕΠΕΙΔΗ… ΖΗΛΕΥΕΙ

Published on

Έγινε έγκλημα ζηλοτυπίας. Η σκέψη πάει κατ΄ευθείαν στην τραγωδία του Σαίξπηρ, που έγραψε το 1603. Έτσι θα φωτίσει την υπόθεση ο αστυνομικός, ο δημοσιογράφος και από τον ”Οθέλο” του Άγγλου δραματουργού θα διδαχθεί ο δικαστής πριν αποφασίσει. ”Οθέλος”, αιώνιο έργο. Η παθολογική ζήλεια είναι αδυναμία από καταβολής, και ικανή να στείλει τον άνθρωπο και στο έγκλημα. Γι’ αυτό λέμε ότι είναι αιώνιο το θεατρικό δημιούργημα του Σαίξπηρ. Καθόλου τυχαίο που έγινε 12 φορές ταινία, δυο όπερες, θέμα σε ζωγραφικούς πίνακες.
Αυτό που έπαθε ο Οθέλος συμβαίνει και στον ερωτευμένο του σήμερα. Όπως και σε άνδρες, αλλά και γυναίκες, πριν τον Βενετσιάνο Οθέλο, τον σύζυγο της αγνής Δυσδαιμόνας, την οποία σκότωσε ως ύποπτη σεξουαλικής απιστίας. Καθαρό άτομο ο στρατιωτικός Οθέλος, τίμιος, γενναίος, μαύρος, μουσουλμάνος, πέφτει θύμα του Ιάγου και τον πιστεύει, ότι πράγματι του φόρεσε το κέρατο η Δυσδαιμόνα.
Είχα δει την τρομακτική παράσταση “Otello”, της πιο αγαπημένης όπερας του Giuseppe Verdi.στο Ηρώδειο. Στο αρχαίο θέατρο στις ρίζες του βράχου της Ακροπόλεως. Μαγεία. Αρχίζει η παράσταση, η εξέδρα των θεατών σιωπά, όταν σβήσουν τα φώτα, και τότε αρχίζει η πνευματική και μαζί η ψυχική επαφή με τον Παρθενώνα. Για το άλφα και βήτα έργο πας στο Ωδείον Ηρώδου του Αττικού, όμως νοιώθεις τις ανάσες του αρχαίου ναού. Και μονολογείς την τύχη σου, ότι ζεις, ότι δεν θα πεθάνεις χωρίς να έχουν δει τα μάτια σου το πρώτο μνημείο της γης, την Ακρόπολη των Αθηνών.
 
Λέγαμε για το έργο του Σαίξπηρ, όπου όλα τα λεφτά είναι ο Ιάγος. Ο φοβερός τύπος που ντοπάρει με το δηλητήριο της ζήλειας τον πανίσχυρο Οθέλο και τον μετατρέπει σε σκουπίδι. Το πιο φοβερό! Ο Ιάγος ηθικολογεί την πουστιά του, γελοιοποιεί τον άνθρωπο και τον Θεό του. Αυτός, άλλωστε, είναι ο αληθινός πρωταγωνιστής της τραγωδίας, όχι το θύμα Δυσδαιμόνα, όχι ο θύτης Οθέλος.
 
Σχετικά με το έγκλημα και τον ζηλιάρη δολοφόνο. Μην παρεξηγηθώ. Πράγματι, ο κακός του έργου είναι ο Ιάγος, αυτός εκπροσωπεί μια από τις διαχρονικές ανθρώπινες αμαρτίες, ο καλός είναι ο Οθέλος. Η προσέγγιση, όμως, του ανακριτή και του δικαστή και όποιου άλλου στην σαιξπηρική τραγωδία δεν έχει το νόημα να δικαιολογηθεί ο δολοφόνος. 
Διαβαστε ακομα:

Latest articles

ΤΟ ΔΟΛΟ ΤΟ ΛΕΝΕ ΚΑΙ… ”ΛΑΘΟΣ”

Η Ελλάδα, λέει, είναι χώρα ευρωπαϊκή. Εδώ και 45 χρόνια κράτος - μέλος της ευρωπαϊκής οικογένειας. Και η Κηφισιά έγινε ομάδα...

Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΜΕΛΙΣΣΑΝΙΔΗ ΜΕ ΑΕΚ

Ποιος τίγρης; Ο κόσμος πλέον το χώνεψε. Ο παλιός Μελισσανίδης δεν υπάρχει. Ανήκει οριστικά στο παρελθόν. Ο του ποδοσφαίρου...

ΤΟ ΘΕΛΕΙ ΤΟ ΚΕΡΑΤΟ Ο ΛΑΟΣ

Ο άνδρας απατά την γυναίκα του. Και η γυναίκα του τον απατά, όμως. Συμβαίνει. Όλα συμβαίνουν, κύριε. Όλα όσα μπορείς να φανταστείς...

ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΞΕΦΤΥΛΙΣΜΕΝΟΙ

Απίθανο να βρεθούν αντίπαλες δυο ομάδες που διεκδικούν το πρωτάθλημα ή κύπελλο και να μη ξεφτυλιστεί το ποδόσφαιρο. Πιο...

More like this

ΔΕΝ ΑΝΗΚΕΙ Σ’ ΟΛΟΥΣ ΤΟ… ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΗΣ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ

Αδικήθηκε η ομάδα στον τελικό του κυπέλλου. Έτσι το είδε. Είναι και έτσι; Ας δεχθούμε ότι πράγματι η ομάδα αδικήθηκε. Ο διαιτητής ήταν...

ΜΑΡΑΘΟΝΟΔΡΟΜΟΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 38 ΧΡΟΝΙΑ ΠΑΡΑΛΥΤΟΣ

Του Παράλυτου σήμερα, όπως κάθε χρόνο, την τρίτη Κυριακή μετά το Πάσχα. Ένα ακόμα θαύμα του Χριστού. Αληθινό και απίστευτο...

ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΥΤΟΥ

Από πιτσιρικάς έχω το ερώτημα κι ακόμα δεν βρήκα την απάντηση, να ικανοποιεί την απορία μου. «Σήκω όρθιος και πάρε το...