ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΗΣ ΕΓΙΝΑΝ ΟΙ ΗΡΩΙΔΕΣ ΤΗΣ ΟΠΕΡΑΣ

Published on

Στις αρχές της δεκαετίας του ’50, τότε στο απόγειο της δόξας της, η Μαρία Κάλλας παρακολουθούσε μια παράσταση σ’ ένα καμπαρέ του Μόντε Κάρλο. Το θέαμα κυλούσε κανονικά μέχρι τη στιγμή που ο κομπέρ ανήγγειλε μια καλλιτέχνιδα ως τη ”Μαρία Κάλλας του striptease”. Η Μαρία Κάλλας σηκώθηκε από τη θέση της και εξαφανίστηκε. Την επομένη οι εφημερίδες έγραψαν ότι ήταν εξοργισμένη. Η ίδια δήλωσε λίγο αργότερα ότι απλούστατα βρήκε το θέαμα πληκτικό. 
 
Στοχαστική καλλιτέχνις η Κάλλας δεν μπορούσε να καταλάβει γιατί αυτό το περιστατικό απασχολούσε τα media περισσότερο κι από την πρεμιέρα του ‘Πολύευκτου’. «Τόσο πολύ έχουμε χάσει την αίσθηση των αξιών». Αυτή ακριβώς η αίσθηση, των αξιών και του μέτρου έλειπε από τις εκδηλώσεις των θαυμαστών της, τα ΜΜΕ, τους παπαράτσι. Στις παραστάσεις της Μήδειας στο Λονδίνο το 1959, τα εισιτήρια πωλούνταν στη μαύρη αγορά, ακόμα και ο Αριστοτέλης Ωνάσης – ο μεγάλος έρωτας της ζωής της – αναγκάστηκε να βάλει αγγελία στην εφημερίδα ψάχνοντας να βρει 33 θέσεις για τον εαυτό του και τους καλεσμένους του.

«Μια όπερα ξεκινά πολύ πριν σηκωθεί η κουρτίνα και τελειώνει πολύ αργότερα αφότου έχει κατέβει. Ξεκινάει στη φαντασία μου, γίνεται η ζωή μου, και παραμένει μέρος της ζωής μου για πολύ καιρό αφότου έχω εγκαταλείψει το κτίριο της όπερας».

Η Κάλλας λατρεύτηκε ως η απόλυτη ντίβα μιας αριστοκρατικής τέχνης καταφέρνοντας να την κάνει λαϊκή. 89 φορές Νόρμα, 63 φορές Τραβιάτα, 51 φορές Φλόρια Τόσκα, 46 φορές Λουτσία, 31 φορές Μήδεια αλλά και Άννα Μπολένα και Λαίδη Macbeth και άλλες τόσες και τόσες ηρωίδες της όπερας ξεχασμένες ή παραγκωνισμένες που απέκτησαν σάρκα και οστά χάρη στην κορυφαία υψίφωνο.

Η Μαρία Κάλλας-Καικιλία Σοφία Άννα Μαρία Καλογεροπούλου γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη. Παιδί-θαύμα από τα πρώτα της χρόνια, με την επιστροφή της οικογένειας στην Ελλάδα αρχίζει να εκδηλώνει τα χαρακτηριστικά εκείνα, με τα οποία λίγα χρόνια αργότερα θα μεταμορφώσει την όπερα σε σύγχρονη τέχνηΚατέκτησε τον κόσμο με το ταλέντο και την αυτοπειθαρχία της που τη βοήθησε να μεταμορφωθεί σε υπέρκομψη σταρ. Η ίδια της η ζωή έχει κάτι από όλες τις εύθραυστες ηρωίδες που ενσάρκωσε. Από την απώλεια της φωνής στην απώλεια του σώματος, ένα είδος εξαϋλωσης που επέτρεψε στη νεανική εικόνα της να διαιωνιστεί- αυτή της ψηλόλιγνης φιγούρας με το ταμπεραμέντο.

ΠΗΓΗ: avant- garde. com.cy
Η ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΑΣ γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη στις 2 Δεκεμβρίου το 1923 και πέθανε το 1977, σα σήμερα 16 Σεπτεμβρίου.

Latest articles

ΤΟ ΔΟΛΟ ΤΟ ΛΕΝΕ ΚΑΙ… ”ΛΑΘΟΣ”

Η Ελλάδα, λέει, είναι χώρα ευρωπαϊκή. Εδώ και 45 χρόνια κράτος - μέλος της ευρωπαϊκής οικογένειας. Και η Κηφισιά έγινε ομάδα...

Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΜΕΛΙΣΣΑΝΙΔΗ ΜΕ ΑΕΚ

Ποιος τίγρης; Ο κόσμος πλέον το χώνεψε. Ο παλιός Μελισσανίδης δεν υπάρχει. Ανήκει οριστικά στο παρελθόν. Ο του ποδοσφαίρου...

ΤΟ ΘΕΛΕΙ ΤΟ ΚΕΡΑΤΟ Ο ΛΑΟΣ

Ο άνδρας απατά την γυναίκα του. Και η γυναίκα του τον απατά, όμως. Συμβαίνει. Όλα συμβαίνουν, κύριε. Όλα όσα μπορείς να φανταστείς...

ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΞΕΦΤΥΛΙΣΜΕΝΟΙ

Απίθανο να βρεθούν αντίπαλες δυο ομάδες που διεκδικούν το πρωτάθλημα ή κύπελλο και να μη ξεφτυλιστεί το ποδόσφαιρο. Πιο...

More like this

ΔΕΝ ΑΝΗΚΕΙ Σ’ ΟΛΟΥΣ ΤΟ… ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΗΣ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ

Αδικήθηκε η ομάδα στον τελικό του κυπέλλου. Έτσι το είδε. Είναι και έτσι; Ας δεχθούμε ότι πράγματι η ομάδα αδικήθηκε. Ο διαιτητής ήταν...

ΜΑΡΑΘΟΝΟΔΡΟΜΟΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 38 ΧΡΟΝΙΑ ΠΑΡΑΛΥΤΟΣ

Του Παράλυτου σήμερα, όπως κάθε χρόνο, την τρίτη Κυριακή μετά το Πάσχα. Ένα ακόμα θαύμα του Χριστού. Αληθινό και απίστευτο...

ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΥΤΟΥ

Από πιτσιρικάς έχω το ερώτημα κι ακόμα δεν βρήκα την απάντηση, να ικανοποιεί την απορία μου. «Σήκω όρθιος και πάρε το...