Κορυφαία θεατρικά ζευγάρια

Published on

Δεν είμαι σίγουρος αν υπάρχει αυτό το φαινόμενο σε άλλη χώρα στον κόσμο. Στην Ελλάδα πάντως, στην ιστορία του νέο-Ελληνικού θεάτρου έχουμε αρκετά παραδείγματα ζευγαριών, που συγκρότησαν θιάσους και διέπρεψαν κάνοντας πολύ μεγάλες επιτυχίες – αναλαμβάνοντας και τον ρόλο του παραγωγού. Σήμερα επέλεξα 7 ζευγάρια, που έγραψαν ιστορία στο Ελληνικό θέατρο. Ζευγάρια που γνωρίστηκαν στην δουλειά, ερωτεύτηκαν, παντρεύτηκαν – ή και όχι – έκαναν θίασο, ανέβασαν παραστάσεις, άλλες με επιτυχία κι΄ άλλες αποτυχημένες… αλλά που άφησαν ιστορία.

Παξινού – Μινωτής

Η Κατίνα Παξινού υπήρξε η πρώτη Ελληνίδα ηθοποιός που κατάφερε να σταθεί στο εξωτερικό, να παίξει σε ταινίες του Hollywood, με μεγάλους ηθοποιούς και σκηνοθέτες και να πάρει δεκάδες διακρίσεις και βραβεία – ανάμεσα στα οποία και ένα Oscar. Ξεκινώντας την καριέρα της στο θέατρο στην Αθήνα, ο πρώτος θεατρικός ρόλος της στην πρόζα ήταν το 1929, στο θέατρο Κοτοπούλη, και κάπου εκεί γνώρισε και ερωτεύτηκε τον Αλέξη Μινωτή. Παντρεύτηκαν και συνεργάστηκαν από το 1932 μέχρι το 1940, χρονιά κατά την οποία εκείνη έγινε μόνιμο μέλος του Εθνικού Θεάτρου. Τα χρόνια της κατοχής έφυγαν στο εξωτερικό και επέστρεψαν στην Ελλάδα το 1952. Άρχισαν ξανά τις εμφανίσεις της στο Εθνικό Θέατρο με τον Αλέξη Μινωτή, όπου ανέβασαν Ίψεν και Λόρκα, αλλά με κύριο πλέον ενδιαφέρον στις παραστάσεις αρχαίων θεατρικών έργων. Κατά την διάρκεια της δικτατορίας η Κατίνα Παξινού και ο Αλέξης Μινωτής συγκρότησαν δικό τους θίασο όπου και ανέβασαν μεγάλα έργα, μεγάλων συγγραφέων. Η τελευταία της παράσταση στο θέατρο ήταν στο ρόλο της μάνας στο έργο του Μπρεχτ «Μάνα κουράγιο».

Μυράτ – Ζουμπουλάκη

Η Βούλα Ζουμπουλάκη προερχόταν από Έλληνες της Αιγύπτου, και ήταν παιδί μιας οικογένειας καλλιτεχνών. Mε τον Δημήτρη Μυράτ γνωρίστηκαν στην Σχολή του Εθνικού και παντρεύτηκαν στη γενέθλια πόλη της, το Κάιρο, το 1951. Αν και ο πρώτος της σημαντικός ρόλος ήταν στο «Σπίτι της Μπερνάντα Αλμπα», στο θέατρο Κοτοπούλη, σε σκηνοθεσία Αλέξη Μινωτή – όπου τότε ο Μυράτ ήταν διευθυντής – έγινε αληθινά πρωταγωνίστρια όταν από το 1957 άνοιξαν το δικό τους θέατρο. Ήταν το σπίτι τους κυριολεκτικά. Στο “θέατρο Αθηνών” λοιπόν, έπαιξαν μαζί όλα τα χρόνια. Αυτό που πρέπει να πω, είναι, ότι μέχρι το 1968 ήταν μέλος του θιάσου και ο Μυράτ έβαλε το όνομά της στην ταμπέλα του θεάτρου ως θιασάρχη, μετά από 17 χρόνια που ήταν μαζί. Μετά από 17 χρόνια μπήκε στην μαρκίζα το “Θίασος Μυράτ- Ζουμπουλάκη”.

 

Αναλυτή – Ρηγόπουλος

 

Ο Κώστας Ρηγόπουλος και η Κάκια Αναλυτή ήταν ένα από τα πιο αγαπημένα ζευγάρια του ελληνικού θεάτρου και κινηματογράφου. Συναντήθηκαν για πρώτη φορά το…
Η συνέχεια και τα υπόλοιπα ζευγάρια εδώ…nikosonline.gr

Latest articles

ΤΟ ΔΟΛΟ ΤΟ ΛΕΝΕ ΚΑΙ… ”ΛΑΘΟΣ”

Η Ελλάδα, λέει, είναι χώρα ευρωπαϊκή. Εδώ και 45 χρόνια κράτος - μέλος της ευρωπαϊκής οικογένειας. Και η Κηφισιά έγινε ομάδα...

Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΜΕΛΙΣΣΑΝΙΔΗ ΜΕ ΑΕΚ

Ποιος τίγρης; Ο κόσμος πλέον το χώνεψε. Ο παλιός Μελισσανίδης δεν υπάρχει. Ανήκει οριστικά στο παρελθόν. Ο του ποδοσφαίρου...

ΤΟ ΘΕΛΕΙ ΤΟ ΚΕΡΑΤΟ Ο ΛΑΟΣ

Ο άνδρας απατά την γυναίκα του. Και η γυναίκα του τον απατά, όμως. Συμβαίνει. Όλα συμβαίνουν, κύριε. Όλα όσα μπορείς να φανταστείς...

ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΞΕΦΤΥΛΙΣΜΕΝΟΙ

Απίθανο να βρεθούν αντίπαλες δυο ομάδες που διεκδικούν το πρωτάθλημα ή κύπελλο και να μη ξεφτυλιστεί το ποδόσφαιρο. Πιο...

More like this

ΔΕΝ ΑΝΗΚΕΙ Σ’ ΟΛΟΥΣ ΤΟ… ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΗΣ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ

Αδικήθηκε η ομάδα στον τελικό του κυπέλλου. Έτσι το είδε. Είναι και έτσι; Ας δεχθούμε ότι πράγματι η ομάδα αδικήθηκε. Ο διαιτητής ήταν...

ΜΑΡΑΘΟΝΟΔΡΟΜΟΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 38 ΧΡΟΝΙΑ ΠΑΡΑΛΥΤΟΣ

Του Παράλυτου σήμερα, όπως κάθε χρόνο, την τρίτη Κυριακή μετά το Πάσχα. Ένα ακόμα θαύμα του Χριστού. Αληθινό και απίστευτο...

ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΥΤΟΥ

Από πιτσιρικάς έχω το ερώτημα κι ακόμα δεν βρήκα την απάντηση, να ικανοποιεί την απορία μου. «Σήκω όρθιος και πάρε το...